sunnuntai, 17. toukokuu 2026

Euroviisu huumaa..

Moikka rakkaat lukijat! Viikko blogin aika. Arki on mennyt perus systeemein eli töissä, mutta torstai oli arkipyhä, joten oltiin vapaalla. Tiistai ehtoona tuli töllöstä Euroviisu semifinaali, jossa Suomi oli esiintymässä ja pääsi jatkoon. Itse tykkäsin Serbian esityksestä ja oli pari muutakin maata, joista tykkäsin. Perjantaina alkoi sitten jääkiekon MM-kisat, joita aloimme seuraamaan telkkarista. Lauantaina oli eka Suomen toinen peli ja sen jälkeen illemmalla aloimme katsomaan Euroviisu finaalia. Oli paljon upeita esityksiä ja ensinnäkin Suomi sijoittui loppujen lopuksi 6:nneksi ja Bulgaria vei voiton. Itse en kauheasti pitänyt siitä esityksestä, mutta olihan kuulemisen arvoinen. Mun mielestä Suomen esitys oli erittäin hyvä. Olen todella onnellinen Lindan ja Peten puolesta. He vetivät esitystään erinomaisesti ja lavasteet oli upeat. No huomenna alkaa taas arkinen aherrus. Hyvää sunnuntaita kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa jokaiselle. ~Sofku~

 

sunnuntai, 10. toukokuu 2026

Äitienpäivä viikon touhuja..

Hellurei ja hellät tunteet. Arki ollut taas täynnä töitä ja arjen tohinoita. Mieskin ollut työkokeilussa 4 viikkoa, joka vaihtuu nyt ihan työ työksi. No toivottavasti hoksaatte mitä tarkoitan tuolla kyseisellä sanonnalla. No enivei. Tänäänhän on muuten äitienpäivä ja jos sä, joka luet blogiani ja olet äiti niin haluan toivottaa hyvää äitienpäivää kaikille äideille. Käytiin aamusella mieheni kanssa juhlistamassa äitiäni. Mentiin ajoissa, koska haluttiin herättää äiti laulamalla onnittelu laulun ja antamalla äitienpäivä lahjat. Siis mä ja mun veli laulettiin ja annettiin lahjat. Sitten olikin kakku kahvit ja äitini mies oli kattanut pöydän veljeni kanssa. Sen jälkeen oltiin jonkun aikaa ja tultiin puolen päivän tienoilla takas kotiin. Nyt loppupäivän olla möllötellään ja huomenna taas alkaa arkinen aherrus. Ensviikolla ehkä jos muistan, niin blogia kirjoittelen. Siihen asti se moikkelis moi! Ollaanhan kuulolla. ~Sofku~

Sofian%20blogi%20116.jpg

sunnuntai, 3. toukokuu 2026

Vappu viikon hulinoissa..

Hellurei ja hellät tunteet! Hyvin menee, mutta menkööt. Vappu viikko on ollut täynnä työn aherrusta. Olen syönyt terveellisesti vaikkakin vappuna tuli syötyä munkkeja ja simaa juotua. Tuli myös tehtyä vapun kunniaksi parvekkeen siivous kesä kuntoon. Olihan nyt vappuna nättiä ja lämmintä keliä. Olen nautiskellut auringosta ja lämmöstä. Eipä tässä mitään muuta ihmeellistä ole tapahtunut. Kuullaan taas, kun muistan tulla kirjoittelee. Hyvää alkavaa uutta viikkoa jos luet vasta alkuviikosta. ~Sofku~

Sofian%20blogi%20115.jpg

tiistai, 14. huhtikuu 2026

Pääsiäisen jälkeen..

No, mutta hello rakkaat lukijat. Pääsiäinen oli ja meni. Arkeen palattua on jatkuneet työt ja arjen tohinoiden työstäminen. Dieettikin on sujunut hyvin tosin paino ei oo pudonnut. Muuten pääsiäisestä voin sen kertoa, että se nukkuessa, suklaamunia välillä syötiin ja katsottiin yhtä uutta lemppari sarjaa ja voin ehdottomasti suositella teillekin jos kiinnostaa seurata historiallisia ohjelmia, niin sen ohjelman nimi on: La Promesa. Äitini tykkää myös sitä katsoa ja vinkkasi meille kyseistä ohjelmaa ja alettiin seurata sitä ja kyllä, koukkuun jäätiin. Nyt on jo alkanut uusi viikko ja mulla sekä miehelläni alkoi työn merkeissä. Kyllä, mieheni on aloittanut työkokeilun muodossa työt ja toivotaan vain parasta, että saisi töitä jatkoon. Näillä teksteillä toivotan mukavaa viikon jatkoa ja ollaanhan kuulolla loppuviikosta. Nyt hieman venys blogin kirjoitus, mutta hengissä ollaan. ~Sofku~ 

Sofian%20blogi%20114.jpg

maanantai, 6. huhtikuu 2026

Pääsiäisen viettoa..

Moi rakkaat lukijat. Meinasin aivan tyystin unohtaa kirjoitella blogiani, joten suokaa anteeksi. Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan. Kirjoitan ja onhan siis maanantai ehtoo. Viime viikkoni on sujunut hyvin dieetin suhteen, kuin pääsiäisen suhteen. Pääsiäinen on mennyt pitkään nukkuen, koska olihan univelkaa ja ollaan syöty suklaamunia. Elämäni on ollut muutenkin nyt kiireistä aikaa ja tuli ihan paikalleen tämä pääsiäisloma. Nyt jaksaa taas painaa. Josko se kesäloma tulisi tänä vuonna, kun viime kesä oli pelkkää työntekoa. Eipä tähän muuta tule mieleen kertoa. Kiitos paljon, kun luit. Kuullaan taas viikonloppuna. ~Sofku~